Kopers van een Nvidia GeForce RTX 5090 en RTX 5080 moeten een 'extreem gelimiteerde' voorraad verwachten

Lid geworden
mrt 6, 2017
Volgens bronnen bij PC Games Hardware kunnen kopers van een Nvidia GeForce RTX 5090 en RTX 5080 wel eens te maken hebben met 'extreem lage' voorraden tijdens de marktgang van de videokaarten, althans in Duitsland. Slechts een select aantal retailers op de hogere treden van Nvidia's gelaagde structuur zullen als eerste voorraad krijgen, de rest volgt pas veel later, aldus de bronnen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
De gebruikelijke taktiek van NVIDIA: de markt opjutten, voorraad laag houden en de prijzen omhoog drijven. En de scalpers lachen zich kapot omdat er altijd "liefhebbers" zijn die dan twee of drie keer de winkelprijs willen betalen.

De gebruikelijke taktiek van NVIDIA: de markt opjutten, voorraad laag houden en de prijzen omhoog drijven. En de scalpers lachen zich kapot omdat er altijd "liefhebbers" zijn die dan twee of drie keer de winkelprijs willen betalen.
Of zou het zo kunnen zijn dat misschien de yields tegenvallen waardoor en minder kaarten beschikbaar zijn, of een schaarste van andere componenten die op een videokaart zitten.

Volgens mij gooit niet Nvidia de prijs per GPU omhoog, de webshops die videokaarten verkopen gooien de prijzen omhoog bij schaarste.

Zelf ben ik misschien van plan om een 5090 te bestellen, maar ik wacht dan sowieso een paar maanden om te zien hoe goed deze kaarten in de echte wereld presteren en om eventuele "kinderziektes" te laten verhelpen. Hopelijk is de schaarste dan ook flink afgenomen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh