MSI MPG272URX Review. Een van de beste monitoren van dit moment

Lid geworden
mrt 6, 2017
De MSI MPG272URX is misschien wel een van de beste schermen die je op dit moment kunt kopen. Hij kost weliswaar een rib uit je lijf, maar daar krijg je wat voor terug. Dit QD-oledscherm met een verversingssnelheid van 240 Hz heeft veel pluspunten en is daarmee een prima keuze voor kritische zakelijke gebruikers, al is het vooral ontwikkeld voor gamers. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Voor mij vallen dit soort schermen direct af, hoe goed ook. 2 nadelen zijn direct einde voor me. Zowel de glans afwerking als 27” i.c.m. deze prijs is echt no go. 27” monitoren zie ik als max €500, daarboven is echt alleen groter of breder. Daar kan het OLED scherm hem niet meer redden.

Voor mij vallen dit soort schermen direct af, hoe goed ook. 2 nadelen zijn direct einde voor me. Zowel de glans afwerking als 27” i.c.m. deze prijs is echt no go. 27” monitoren zie ik als max €500, daarboven is echt alleen groter of breder. Daar kan het OLED scherm hem niet meer redden.
Inderdaad, voor zo'n prijs moet ie zogezegd ook de vaat kunnen doen.

Ik heb onlangs de MSI MAG 321UP QD-OLED GAMING monitor gekocht een 4K 32-inch met 165Hz met 0,03ms. Dit heb ik gekocht tijdens een aanbieding van €999 voor €799. Deze heeft een Anti-Glare (Anti-Reflectie) matte afwerking.

Waarom ben ik niet voor 240Hz gegaan? Omdat we beperkt zitten met Displayport 1.4. Oké de RTX 5000 kan nu overweg met Displayport 2.1, maar op mijn 4090 nog niet. Toen was het enige model dat Displayport 2.1 deed GIGABYTE AORUS F032U2P monitor en deze kosten mij €1050 en had een Glazende paneel tegenover MSI.

Ik gebruik Displayport 1.4

Ik vind de MSI dat hier getest is te duur qua formaat maar een 27-inch en jammer van een glanzende scherm

Laatst bewerkt:

Glans kan ik wellicht aan wennen.. Maar om de 4 uur je scherm te moeten uitdoen voor behandeling tegen inbranden vind ik zelf wel het grootste probleem hier.
Zit immers meer achter me pc dan achter me OLED TV.
En bij mijn Philips OLED TV is het ook mogelijk om nog even door te kijken als ik een melding krijg van het scherm care ding.. En dat is een WOLED scherm en geen QD-OLED.

Mijn voorkeur zou dan ook naar een WOLED scherm gaan persoonlijk.. Heb je toch OLED en een iets beter gebruikers gemak.

Zou zo`n scherm als hier gereviewed niet als gaming scherm aanzich kopen.. Aanschaf prijs is best wel hoog... En dat moet je er minstens eruit kunnen halen met een hoge werk flow.. (voorbeeld als je er video bewerking er naast doet. Voor een gemiddelde consument die wat gamed is het een te dure optie.

Laatst bewerkt:
Glans kan ik wellicht aan wennen.. Maar om de 4 uur je scherm te moeten uitdoen voor behandeling tegen inbranden vind ik zelf wel het grootste probleem hier.
Zit immers meer achter me pc dan achter me OLED TV.
En bij mijn Philips OLED TV is het ook mogelijk om nog even door te kijken als ik een melding krijg van het scherm care ding.. En dat is een WOLED scherm en geen QD-OLED.

Mijn voorkeur zou dan ook naar een WOLED scherm gaan persoonlijk.. Heb je toch OLED en een iets beter gebruikers gemak.
Dit is echt geen 4 uurtjes, ik heb dit op mijn MSI ook "MSI OLED Care 2.0" enkel maar een paar minuten duurt dit.
Verder een grote pluspunt van MSI naast 3 jaar fabrieksgarantie krijg je ook 3 jaar garantie tegen inbranden.
Leg me eens uit in welke gebruikers gemak bedoel je? Op mijn MSI werk alles gewoon en is net zo gebruikers gemak.

Ik heb apart van mijn nieuwe monitor een 10 jaar oude LG 55EG910V Full-HD 55-inch OLED televisie model 2015, nog niet echt sprake van inbranding gaande. Ik heb heel even een paar keer doorzichtige loge gezien van National Geographics maar nu weer niet te zien.

Laatst bewerkt:
nee ik bedoel te zeggen dat je 4 uur kan gamen totdat het beeld weer geoptimaliseerd moet worden..

Ik heb onlangs de MSI MAG 321UP QD-OLED GAMING monitor gekocht een 4K 32-inch met 165Hz met 0,03ms. Dit heb ik gekocht tijdens een aanbieding van €999 voor €799. Deze heeft een Anti-Glare (Anti-Reflectie) matte afwerking.

Waarom ben ik niet voor 240Hz gegaan? Omdat we beperkt zitten met Displayport 1.4. Oké de RTX 5000 kan nu overweg met Displayport 2.1, maar op mijn 4090 nog niet. Toen was het enige model dat Displayport 2.1 deed GIGABYTE AORUS F032U2P monitor en deze kosten mij €1050 en had een Glazende paneel tegenover MSI.

Ik gebruik Displayport 1.4

Ik vind de MSI dat hier getest is te duur qua formaat maar een 27-inch en jammer van een glanzende scherm
Ik heb de ips voorganger van deze. Fijne monitor, maar de usb keyboard/muis hub is echt waardeloos.

nee ik bedoel te zeggen dat je 4 uur kan gamen totdat het beeld weer geoptimaliseerd moet worden..
Bij welk scherm moet je dat om de 4 uur doen dan? Bij mijn OLED scherm is dat ongeveer eens per week dat ik pixel cleaning uitvoer en dat kost je ook maar een paar minuten.
Heb het scherm nu bijna 3 jaar in gebruik en nog helemaal geen inbrand issues.

Om de vier uur is wel heel vaak, dat heb ik nog nooit gezien. Niet bij deze MSI en ook niet bij andere schermen of tv's.
Tv's en monitoren zijn hierin niet echt vergelijkbaar omdat een besturingssysteem meer statische elementen heeft.
Om die reden zijn MSI schermen volgens de gebruiksaanwijzing standaard toch echt ingesteld op beeldonderhoud na elke 4 uur gebruik.

Scherm­afbeelding 2025-03-23 om 14.49.56.jpg

Daarom vind ik die OLED scherm niet zo heel fijn. Heb je een premium scherm gekocht.. Kan je continu stoppen met je ding doen omdat de monitor weer aandacht nodig heeft..

Vraag me af of er al WOLED schermen zijn voor PC en of dat deze ook nog komen.

Daarom vind ik die OLED scherm niet zo heel fijn. Heb je een premium scherm gekocht.. Kan je continu stoppen met je ding doen omdat de monitor weer aandacht nodig heeft..

Dat is begrijpelijk. Elke 4 uur je monitor "aandacht" moeten geven is irritant, en al helemaal als je in een game sessie zit.

Ik ben er even wat dieper in gedoken wat mijn scherm betreft en het schijnt dat mijn scherm elke keer een pixel cleaning uitvoert zodra je hem uitzet. Vandaar dat die ook niet zo vaak (elke 4 uur) hier om zeurt.
Nu ik dit weet, ga ik zelf ook geen pixel cleaning meer uitvoeren omdat het scherm dat zelf al dagelijks doet.

Voor de rest begint het scherm automatisch te dimmen als er te lang een statisch beeld wordt weergegeven. En ik heb de screensaver (zwart scherm) van stal gehaald toen ik dit scherm kocht. Dus daarmee ben je redelijk goed beschermd tegen inbranden.

Dus al met al vallen die irritaties van elke 4 uur monitor aandacht geven enorm mee bij dit scherm.

Ik heb er absoluut geen problemen mee hoor. Hij is ook heel snel klaar met het uitvoeren. Het is ook niet dat het elke keer gebeurd

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh