Nieuwe monitor met betere specs.

HallometRobin

Kenner
Lid geworden
apr 16, 2024
Ik heb dit topic gemaakt omdat ik volgend jaar voor een andere monitor wil kijken. En hier al een beetje wil op gaan oriënteren .
Mijn huidige

Dell S2721DGF

Is wel een oke monitor.. Maar alleen zonder het echte WAUW effect. In het begin toen ik hem kocht was ik wel een beetje van onder de indruk. (betere keuzes vond ik op dat moment helaas niet en wilde toch iets anders hebben omdat ik nog met een TN monitor zat.)
Maar nou eigenlijk totaal niet meer. In het begin heb ik HDR aangehad, maar dat gaf me op deze monitor behoorlijke kop pijn. Erg vermoeid beeld om naar te kijken. Ook zonder HDR vind ik het zelfs een vies beeld om naar te kijken)
Voor de rest zijn op dit IPS duidelijk de kleuren donkerder dan op een TN paneel wat al best redelijk wat verschil maakte.
Aangezien straks me hoofd gaming pc bijna premium is, en ik met de Radeon RX 7900XT 20GB verlopig nog wel even mee wil door gaan (ding was destijds best wel prijzig) Leek mij de beste upgrade toch een andere monitor te worden.

Ik heb zelf al naar de MSI OLED monitoren gekeken. Best wel indrukwekkend spul. Aangezien ik zelf ook sinds een klein weekje een Philips 48OLED809/12 smart TV heb waar ik best wel super blij mee ben.
Nou snap ik dat de OLED monitoren / schermen .... Beeldscherm care nodig hebben. Bij mijn TV na 10 uur stoor ik daar nog niet echt aan.. Maar bij een monitor waar die om de 4 uur moet gebeuren ben ik niet zo heel blij mee.
PC word wel eens langer dan die 4 uur gebruikt, en dan is het jammer om de pc te moeten afsluiten ect.

Wat ik zoek is een monitor dat goed aansluit bij mijn systeem.

Ik twijfel tussen 3440x1440 (1440p wide)
Of misschien 4K resolutie..
Mag een lichte kromming in zitten, maar niet overdreven.
Ik koop zover alleen maar AMD videokaarten.. FREESYNC Premium PRO zou die het liefst wel moeten hebben.. Verder G-sync compatible is genoeg.
Goede HDR support.. (hopelijk net zo goed als de tv) (dacht dat dit HDR10+ is?)
Heb het liefste wel meer view range, dan lijkt me zo`n 1440P wide wellicht een betere optie.. (zie mij zelf geen 2 losse monitoren gebruiken)
Moet in hoogte verstelbaar zijn.
Ik twijfel ook of ik niet beter voor een goedkopere model moet gaan en meteen een beter duurder model (budget is wel max 700 euro) Als het voor 500 euro kan is het ook goed.
Verversing snelheid minimaal 144 - 180 (zelfs nog 165 Hertz lijkt me voldoende)

Met 4K struggle ik eigenlijk nog wel, aangezien ik geen upscale technieken wil gebruiken van AMD of Nvidia. En dat hapt denk ik nog best wel in de kosten als je 4K wilt draaien op HIGH en ruim boven de 100FPS uit te komen.
En dan moet ik dus altijd een hele dure high-end videokaart kopen zoals een RTX4080 of hoger om er een beetje plezier van te hebben.

Kan hier wel wat neer plempen waar ik naar gekeken heb:

Goedkopere VA versie:

Of een 4K oled:
https://tweakers.net/pricewatch/2030094/msi-mpg-321urx-qd-oled-zwart.html (snap dat de prijs wat hoger dan budget is, maar KAN over enkele maanden ook weer wat gaan zakken)

Misschien zoiets:

Kan uiteraard meer dingen hier gaan neer plempen, maar heb nog niet alle specs van gezien.
Als ik al iets van advies kan krijgen wat beste is om te doen, helpt het me misschien ook wat verder.

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik heb net de MAG341CQP gekocht omdat hij in prijs gezakt was (kost nu 629) maar de opvolger is onderweg (341QCPX met andere indeling subpixels) best kans dat hij tegen de kerst nog meer gaat zakken. Als ik meer dan 4 uur achter mijn scherm zit lijkt mij een koffiepauze wel verdiend maar onderhoud is niet verplicht, je kan het ook voor het afsluiten uit laten voeren.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh