Nvidia 5080-serie videokaarten: waar te koop en wat kosten ze?

Lid geworden
mrt 6, 2017
Vandaag om 15:00 start de officiële verkoop van de eerste twee GeForce RTX 50-videokaarten. Wie er eentje wil bemachtigen, zal snel en scherp moeten zijn. De beschikbaarheid van de kaarten is slecht—er zouden slechts enkele honderden exemplaren (in Nederland) van de RTX 5080 beschikbaar zijn, en van de 5090 nog veel minder. Nvidia heeft zelf al laten weten niet aan de vraag te kunnen voldoen, maar werkt eraan om meer kaarten bij gamers te krijgen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Een van de redenen voor de beperkte beschikbaarheid is dat de releasedatum vlak na Chinees Nieuwjaar valt, wat gisteren plaatsvond.
Tja, Chinees Nieuwjaar....wie ziet dat nou aankomen. 🤡

Verder belachelijke prijzen ook, bij elk bericht over de GPU markt wordt ik iets tevredener over m'n keuze om terug te gaan naar de console.
En vandaag is helemaal een goeie dag want Sniper Elite: Resistance is uit en direct te spelen via Game Pass. :d

Waarschijnlijk voor het grootste deel het gevolg van automatische scripts van scalpers. Ik mag hopen dat ze hun aankopen aan de straatstenen niet kwijt raken.

Dat hoop ik ook, de prijs van de scalpers vandaag word de prijs van Nvidia/AMD bij de volgende generatie.

Waarschijnlijk voor het grootste deel het gevolg van automatische scripts van scalpers. Ik mag hopen dat ze hun aankopen aan de straatstenen niet kwijt raken.
Dat is dus het probleem die game Nerds kopen gewoon die 5090 ook al kost deze $5000,-. We hebben het gezien rond die bitcoin hype en nu ook weer. Het lijkt erop dat Nvidia dit gewoon bewust aan het veroorzaken is.
De enige oplossing is denk ik niets meer kopen.

Nvidia heeft zelf al laten weten niet aan de vraag te kunnen voldoen, maar werkt eraan om meer kaarten bij gamers te krijgen.

Ja natuurlijk dat is het probleem altijd..

Nee het probleem is dat de kaarten al verkocht worden aan andere die er meer voor over hebben )gebruik in AI) (een hogere prijs) voordat die kaarten pas op de markt verschijnen.
Nvidia laat een kleine procent de markt op komen om toch een soort van kijk nou, ze zijn leverbaar te kunnen zeggen.
Alleen de consumenten worden gewoon een loer gehouden door te zeggen dat nvidia niet aan de vraag kunnen voldoen.
Dat kunnen ze wel, maar de consumenten markt is voor hun niet interessant genoeg om ze daar allemaal te verkopen.

Het probleem is met name geen concurrentie. Dat zorgt voor een monopolie positie voor nvidia. Vanuit daar kunnen zij fictieve schaarste creëren en de prijzen hoog houden. Het productie procede is vrijwel onveranderd tov de rtx 40 series dus zij stopten per tijds met de 40 productie om de 50 te maken. Het jammere is alleen dat de huidige 50 serie voor een te groot deel afhankelijk is van AI en daarmee, met name in de multi frame generation voor een te grote input lag zorgt en daarmee volledig leunt op Reflex + Boost en nieuwe (oled) schermen om alles speelbaar te houden.

Begin langzamerhand wat moe te worden van al die RTX 50xx serie berichten.. Zijn mensen echt zo wanhopig..
Nog erger is dat de ene in de hype zit en de andere mensen erin mee trekken.. Ze moeten allemaal het zelfde hebben en alles het nieuwste van het nieuwste..

Begin langzamerhand wat moe te worden van al die RTX 50xx serie berichten.. Zijn mensen echt zo wanhopig..
Nog erger is dat de ene in de hype zit en de andere mensen erin mee trekken.. Ze moeten allemaal het zelfde hebben en alles het nieuwste van het nieuwste..
Het hebben van het nieuwste van het nieuwste is niet erg. De prijzen die hoger stijgen door deze "wanhoop" dat is pas erg. Als de MSRP voor een kaart €1190 euro is dan is het toch raar dat je op Alternate bij launch de prijzen in 2 minuten van 1200 naar 1500 naar 1700 ziet gaan.
Ik ben ook in de markt voor een upgrade en de 5080 lijkt mij een goede keus (zit nu een 2080 super) helaas ben ik nu genoodzaakt te wachten door scalping.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh