Nvidia stopt ondersteuning 32-bit CUDA-apps op RTX 50-serie, waaronder PhysX

Thread Starter
Lid geworden
mrt 6, 2017
Berichten
71,421
Nvidia heeft met de release van zijn RTX 5000-videokaarten stilletjes de ondersteuning gestopt voor 32-bit cuda-applicaties. Dit wil zeggen dat Nvidia-gpu's vanaf de Blackwell-architectuur niet meer overweg kunnen met die variant van PhysX, een technologie waarbij een Nvidia-gpu wordt ingezet om allerlei fysische grafische effecten te berekenen. ... verder lezen
 
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Heel aparte situatie, zoals ik het begrijp betreft dit een heel specifieke versie van Physx en niet PhysX als een geheel waaronder CPU simulatie. Vandaar dat het resulteert in de meeste gevallen in verloren frames. Vraag is echter hoe zwaar het weegt dat er werk gestoken moet worden in het in het ondersteunen van verouderde software.
Wat natuurlijk ook niet echt op schiet is dat Nvidia steeds hogere prijzen is gaan vragen voor kaarten waarvan nu de gebruiker als die slim is moet gaan twijfelen of de kaart wel de specifieke workload ondersteund voor het doel dat de gebruiker in ogen heeft. Hoeveel mensen spelen bijvoorbeeld nog Minecraft, dat uitkwam in 2011 en dus ondertussen al 14 jaar oud is, of World of Warcraft dat uitkwam in 2004.
 
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh