Ondertussen in Rusland: Ze bouwen hun eerste fotolithografische scanner van 350nm!

Lid geworden
mrt 6, 2017
Poetins Rusland is natuurlijk druk bezig met allerlei zaken, maar ze willen ook graag een sprong maken in hun eigen halfgeleiderindustrie. High-tech systemen hebben natuurlijk snufjes van chips nodig, maar of dat met dit apparaat gaat lukken, is nog maar de vraag. Rusland heeft namelijk hun eigen fotolithografische scanner gebouwd, die chips kan maken van 350 nm of groter. Dit systeem wordt nu getest in Zelenograd. Nick Farrell van Fudzilla.com vat het mooi samen: "Deze technologie is zo verouderd dat Keith Richards het gebruikte om de eerste chips te maken voor Noah’s Ark." ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Rusland is nooit goed geweest hierin, dit lijkt meer op een nutteloze geldverspilling. Ze kunnen dit beter overlaten aan China.

Het maakt mij persoonlijk niet uit hoor en kan er wel om lachen, maar kun je bepaalde dingen er niet beter uit laten? Zoals bepaalde partijen, en de laatste alinea? Oogt wat professioneler naar mijn mening.

Ik snap de schadenfreude van het gebruik maken van een verouderd proces, maar als je geopolitiek kijkt zit er een enorm potentieel om als land zelfs chips te kunnen maken zonder afhankelijk te zijn van allianties met partners die om de week van prioriteit veranderen. Of om het anders te zeggen: ''Wij'' hebben misschien wel 8 nanometer, maar als er een slechte beursdag aankomt kunnen we het net zo snel weer kwijt zijn.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh