Opnieuw grote prijsverhoging YouTube Premium

Lid geworden
mrt 6, 2017
YouTube Premium-abonnees ontvingen onlangs slecht nieuws: de prijzen voor zowel individuele als gezinsabonnementen zijn in meer dan twaalf landen fors gestegen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Het word eens tijd dat ze met een pay per view systeem komen voor mensen (zoals ik) die het te weinig gebruiken om een abonnement te rechtvaardigen, zeker voor de absurde prijzen die ze inmiddels vragen.
De manier van adverteren op YouTube maakt de "gratis" optie zo goed als onbruikbaar.
Met adblockers werkt het nog wel maar het best als je niet bent ingelogd wat dan ook weer z'n nadelen heeft in het gebruik.
De beste optie blijft dus voorlopig FreeTube, je bent dan ook gelijk van die volslagen belachelijke YouTube algoritmes voor "aanbevelingen" verlost die de plank meestal volledig mis slaan.

Het word eens tijd dat ze met een pay per view systeem komen voor mensen (zoals ik) die het te weinig gebruiken om een abonnement te rechtvaardigen, zeker voor de absurde prijzen die ze inmiddels vragen.
De manier van adverteren op YouTube maakt de "gratis" optie zo goed als onbruikbaar.
Met adblockers werkt het nog wel maar het best als je niet bent ingelogd wat dan ook weer z'n nadelen heeft in het gebruik.
De beste optie blijft dus voorlopig FreeTube, je bent dan ook gelijk van die volslagen belachelijke YouTube algoritmes voor "aanbevelingen" verlost die de plank meestal volledig mis slaan.
Zelf gebruik ik YouTube Premium voor mijn gezin (mijn zoons en ik kijken best wel wat YouTube).
Het gedoe is dat we ook Apple gebruikers zijn en ook een Apple One abo hebben voor waar veel mensen gebruik van maken (6 in totaal). Dus voor wat we krijgen is Apple One een heel goede deal (leuke games via arcade voor de kids op de Apple TV en tablet, muziek voor iedereen, voldoende opslag voor de groep, Apple TV soms).

Maar YouTube heeft geen optie zonder YouTube Music (die echt niet zo goed is als Spotify en Apple Music). Dus €26 voor reclamevrij kijken op YouTube is echt fors en er over, maar zonder reclame kijken is voor mij ook geen optie mee.
Iets weglaten doe ik liever niet, dus dat wordt dan maar de kost slikken tot het niet meer kan, vermoed ik?

Iets weglaten doe ik liever niet, dus dat wordt dan maar de kost slikken tot het niet meer kan, vermoed ik?
Daarmee hou je dus onredelijke prijzen en prijsverhogingen in stand want "de mensen slikken het toch wel".
Bij mij komen diensten met onredelijke prijzen er niet in, en met onredelijke verhogingen gaan ze er uit, ik doe dat met b.v. verzekeringen, gas en licht en providers (mobiel of thuis) niet anders.
Ik heb NLZiet, HBO Max en Prime voor iets minder als wat YouTube premium nu kost, daar komt dan nog bij dat YouTube zelf geen content maakt en dat maakt voor mij hun prijsstelling dus onredelijk.

Daarmee hou je dus onredelijke prijzen en prijsverhogingen in stand want "de mensen slikken het toch wel".
Bij mij komen diensten met onredelijke prijzen er niet in, en met onredelijke verhogingen gaan ze er uit, ik doe dat met b.v. verzekeringen, gas en licht en providers (mobiel of thuis) niet anders.
Ik heb NLZiet, HBO Max en Prime voor iets minder als wat YouTube premium nu kost, daar komt dan nog bij dat YouTube zelf geen content maakt en dat maakt voor mij hun prijsstelling dus onredelijk.
Ja, daar heb je absoluut gelijk in. Alleen gebruiken wij YouTube zeer veel en houden we het nu inderdaad in stand. Het klopt dat YouTube zelf geen content maakt (zo zijn er wel meer), maar uiteindelijk krijgen de goed bezochte content creators er wel voor vergoed via advertenties en views. YouTube heeft echt wel gezorgd dat content creation toegankelijk is gemaakt voor iedereen een heeft echt voor een positieve shift gezorgd in de manier hoe mensen naar content kijken

Ja, daar heb je absoluut gelijk in. Alleen gebruiken wij YouTube zeer veel en houden we het nu inderdaad in stand. Het klopt dat YouTube zelf geen content maakt (zo zijn er wel meer), maar uiteindelijk krijgen de goed bezochte content creators er wel voor vergoed via advertenties en views. YouTube heeft echt wel gezorgd dat content creation toegankelijk is gemaakt voor iedereen een heeft echt voor een positieve shift gezorgd in de manier hoe mensen naar content kijken
Tja het is uiteindelijk aan jezelf om te bepalen wat het je waard is en je gaat er in ieder geval op een normale manier mee om.
Ik zie genoeg reacties van mensen die moord en brand schreeuwen en doen alsof de wereld vergaat, maar ondertussen zijn ze niet bereid er wat aan te doen.

Weet je wat ik wel een beetje mis bij Youtube Premium? Dat een deel van het geld naar de makers van videos gaat die premium leden kijken is logisch, maar volgens mij is de laatste keer dat Youtube een investering gedaan heeft in specifieke makers van content ondertussen al 5(?) jaar geleden. En zelfs toen kwamen ze niet verder dan een paar geflopte shows van letterlijk de allergrootste kanalen qua kijkersaantal. Hoe kan een bedrijf in hemelsnaam miljarden al dan niet biljarden bezitten maar geen enkele investering in het eigen netwerk doen?

Ik kijk alleen Youtube voor bepaalde instructievideo's voor muziekproductie e.d. De reclame probeer ik zo goed en kwaad er uit te filteren, maar helaas lukt dat niet op alle devices. Onze zoon kijkt dan wel weer veel Youtube, vooral game-filmpjes. Maar voor dit soort goedkope content ga ik echt geen 25 euro per maand betalen, dat is totaal belachelijk. En zoals @xzandr al zegt, slaan die aanbevelingen en reclames nergens op. Ik heb echt geen idee hoe het algoritme van Google werkt, maar ik krijg, als man van 51, reclames te zien voor meisjesspeelgoed, winkels waar ik nooit kom of zal komen, auto's van 70k+die ik nooit zal kopen, vrouwelijke hygieneproducten en ga zo maar door. Ik zou het nog best interessant vinden om reclame te krijgen waar ik écht iets aan heb. Maar dat is dus in 99,99% van de gevallen compleet niet het geval. Dus wekt de reclame alleen irritatie en frustratie op. En als ik dan een filmpje van 3 minuten wil kijken, maar ik krijg een reclame van 40 secondes voorgeschoteld, dan haak ik vaak af en ga ik de informatie wel zoeken in "geschreven" vorm.
Google is heel hard bezig om hun bezoekers weg te jagen.

Weet je wat ik wel een beetje mis bij Youtube Premium? Dat een deel van het geld naar de makers van videos gaat die premium leden kijken is logisch, maar volgens mij is de laatste keer dat Youtube een investering gedaan heeft in specifieke makers van content ondertussen al 5(?) jaar geleden. En zelfs toen kwamen ze niet verder dan een paar geflopte shows van letterlijk de allergrootste kanalen qua kijkersaantal. Hoe kan een bedrijf in hemelsnaam miljarden al dan niet biljarden bezitten maar geen enkele investering in het eigen netwerk doen?
Ik denk dat de kracht van YouTube vooral de user generated content is. Dat is ook echt wat het publiek wil, vermoed ik. Volgens mij staan er weinig mensen te wachten op een nieuwe YouTube Red.

Ik vind het alleen maar mooi dat de prijzen stijgen en niet dalen. €5-7 in de maand zou ik nog redelijk vinden als ik zie hoeveel ik het gebruik. Maar dit gaat bij mij het live tv kijken achterna. Het werd te duur, dus heb ik het eruit gegooid. Is even een weekje wennen, maar daarna miste ik het niet meer. Duur dan voornamelijk in prijs/kwaliteit. En in die tijd ging het alleen maar over Corona. En het is er alleen maar slechter op geworden. Als ik soms bij familie zit te kijken denk ik echt: wtf betaal je hiervoor?

Voor YT gebruik ik adblockers.... Een minuutje reclame in een halfuur is ok... Maar elke 4 minuten 2 tot 3 reclames...doei!
Als adblock niet meer werkt stop ik ook met YT

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh