Oppo Reno13 F 5G smartphone: Geavanceerde AI-functies, zo goed als waterdicht en grote accu

Lid geworden
mrt 6, 2017
Oppo heeft begin deze week in Nederland een nieuwe telg geïntroduceerd in de Reno13-familie, de Reno13 F(S) 5G. Oppo zegt hier een smartphone neer te zetten die zowel op het gebied van design als technologie uitblinkt. Met zijn urban avant-garde uitstraling in de kleur graphite gray en ranke profiel, combineert het toestel stijl en functionaliteit. Hij heeft een krachtige 5800 mAh accu aan boord, die minimaal vier jaar mee kan gaan, en een Multi-cooling AI-systeem en AI HyperBoost-technologie, waardoor het toestel zowel voor dagelijks gebruik als intensieve toepassingen uitermate geschikt is. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik heb zelf nu enige tijd de Reno12 F in gebruik. Qua toestel ben ik er zeer tevreden over, maar het updatebeleid van Oppo is uitermate slecht. Na augustus 2024 is er geen enkele security update meer geweest. Dat is niet volgens de belofte van Oppo. Dat is voor mij voldoende reden om in de toekomst geen Oppo meer te kiezen.

Ik heb zelf nu enige tijd de Reno12 F in gebruik. Qua toestel ben ik er zeer tevreden over, maar het updatebeleid van Oppo is uitermate slecht. Na augustus 2024 is er geen enkele security update meer geweest. Dat is niet volgens de belofte van Oppo. Dat is voor mij voldoende reden om in de toekomst geen Oppo meer te kiezen.
Ik zat er zelf is over na te denken om het gokje is te wagen. Prijs prestatie zag het er goed uit, en 5-6 jaar aan updates klinkt ook niet slecht. Alleen jammer dat in dan in praktijk niet gebeurt, dan je toch beter kiezen voor toestel met bijvoorbeeld pure android of fabrikant die zich wel aan hun eigen update beleid houdt.

Ik zat er zelf is over na te denken om het gokje is te wagen. Prijs prestatie zag het er goed uit, en 5-6 jaar aan updates klinkt ook niet slecht. Alleen jammer dat in dan in praktijk niet gebeurt, dan je toch beter kiezen voor toestel met bijvoorbeeld pure android of fabrikant die zich wel aan hun eigen update beleid houdt.
Ja ik twijfel er ook aan, ken Oppo niet goed genoeg.
Lijkt heel aanlokkelijk deze phone qua specs/updates en de prijs die deze smartphone kost
Denk daarom niet dat deze op mijn wensenlijstje komt.

Lijkt heel aanlokkelijk deze phone qua specs/updates en de prijs die deze smartphone kost
haha, misschien krijgen we een review model @Frank Everaardt ?

Is trouwens wel een idee, om is naar die medium priced smartphones te kijken en hoe het zit met update beleid? Komen fabrikanten wel hun beloftes na? Zo heb ik die CMF Phone 1 voelde ook wel lekker aan de hand en snappy aan. Maar het grote nadeel is beperkte updates, Hoe zit het daar dan?

Oppo maakt heel goede telefoons. Heb de X5 pro en X7 Ultra gehad. Heel fijne toestellen, zeer goede camera en qua updates ok. Maar dit waren wel hun "premium" modellen, dus waarschijnlijk geven ze daar meer aandacht aan op software gebied.

Ik heb je vraag bij Oppo neergelegd:

De Reno12 F heeft 3 jaar beveiligingsupdates, dit is door OPPO zelf ook even nagekeken bij een sample dat zij zelf hebben en daar hebben ze nog recente security-updates op ontvangen. Belangrijk hierbij is wel dat de persoon het toestel in Nederland heeft aangeschaft. Als het toestel in het buitenland is gekocht, of om een geïmporteerd toestel gaat, dan kan het effect hebben op de software-updates, omdat de softwareversies dan mogelijk verschillen met die van Nederland.

Ik raad je dus aan om even contact met ze op te nemen

Ik heb zelf nu enige tijd de Reno12 F in gebruik. Qua toestel ben ik er zeer tevreden over, maar het updatebeleid van Oppo is uitermate slecht. Na augustus 2024 is er geen enkele security update meer geweest. Dat is niet volgens de belofte van Oppo. Dat is voor mij voldoende reden om in de toekomst geen Oppo meer te kiezen

De Reno12 F heeft 3 jaar beveiligingsupdates, dit is door OPPO zelf ook even nagekeken bij een sample dat zij zelf hebben en daar hebben ze nog recente security-updates op ontvangen. Belangrijk hierbij is wel dat de persoon het toestel in Nederland heeft aangeschaft. Als het toestel in het buitenland is gekocht, of om een geïmporteerd toestel gaat, dan kan het effect hebben op de software-updates, omdat de softwareversies dan mogelijk verschillen met die van Nederland.

Dat vind ik zo apart, dat update regio gebonden zijn. Dat was met de Honor Magic 6 pro ook. Bepaalde delen van Europa hadden MagicOS 9 maanden eerder dan andere landen.

Hoeveel kunnen deze versies afwijken?

Updates zijn niet generiek en worden getest met de telco's in ieder land. In bepaalde landen kan dat vlotter of langzamer gaan. De NL-update kan dus afwijken van die in België, Duitsland etc. Dat is niet alleen afhankelijk van de tijd die de fabrikant beschikbaar heeft, maar ook de telco. Een update voor Duitsland wordt dus niet zomaar uitgerold in Nederland.

Updates zijn niet generiek en worden getest met de telco's in ieder land. In bepaalde landen kan dat vlotter of langzamer gaan. De NL-update kan dus afwijken van die in België, Duitsland etc. Dat is niet alleen afhankelijk van de tijd die de fabrikant beschikbaar heeft, maar ook de telco. Een update voor Duitsland wordt dus niet zomaar uitgerold in Nederland.
Snap ik, maar Apple krijgt het blijkbaar wel geregeld op hetzelfde moment.

Daar zit iets meer geld achter en vermoedelijk meer urgentie bij de providers.
Voor zover ik kan vinden gaat dit buiten de telco's om. Net zoals bv voor mijn China import Vivo. Dus het zal inderdaad afhangen hoe de leverancier het wil uitvoeren

Voor zover ik kan vinden gaat dit buiten de telco's om. Net zoals bv voor mijn China import Vivo. Dus het zal inderdaad afhangen hoe de leverancier het wil uitvoeren
Nee, hiermee wordt niet geadverteerd. Maar dit wordt voor officieel in het land vertegenwoordigde merken wel degelijk in samenwerking met de telco's gedaan.

Dank je Frank. Het toestel is in NL bij Belsimpel gekocht en staat ingesteld op taal en regio NL. Het is ook een EU-versie, gezien de talen van de handleiding en de missende USB-adapter. Ook als je op forums wereldwijd gaat kijken, kan ik nergens vinden dat er na augustus 2024 nog een update is geweest voor de 12 F 4G. De 5G heeft wél enkele updates gehad.

Laatst bewerkt:
Dank je Frank. Het toestel is in NL bij Belsimpel gekocht en staat ingesteld op taal en regio NL. Het is ook een EU-versie, gezien de talen van de handleiding en de missende USB-adapter. Ook als je op forums wereldwijd gaat kijken, kan ik nergens vinden dat er na augustus 2024 nog een update is geweest voor de 12 F 4G. De 5G heeft wél enkele updates gehad.
Ik kan er helaas niet meer van maken. Ik heb het toestel zelf allang niet meer. Ik adviseer je dit bij Belsimpel en Oppo zelf neer te leggen.

Update: ik las op een Reddit thread dat in Griekenland wél updates zijn geweest. Dus het VPN op Athene gezet, en jawel, ik krijg de security update van januari binnen. Ik ben blij dat dit lukt, maar het is natuurlijk wel erg slordig van Oppo dat hun updates niet naar NL uitgerold worden.

Update: ik las op een Reddit thread dat in Griekenland wél updates zijn geweest. Dus het VPN op Athene gezet, en jawel, ik krijg de security update van januari binnen. Ik ben blij dat dit lukt, maar het is natuurlijk wel erg slordig van Oppo dat hun updates niet naar NL uitgerold worden.
Ik heb je even een privebericht gestuurd. Ik heb het namelijk ook weer even voorgelegd aan Oppo.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh