Opvolger iPhone SE officieel: Apple brengt iPhone 16e uit voor 719 euro

Lid geworden
mrt 6, 2017
Apple heeft de langverwachte opvolger voor de iPhone SE uitgebracht. De iPhone 16e lijkt op het eerste gezicht op de iPhone 14, maar biedt nieuwe functionaliteit en beschikt over krachtigere hardware. De smartphone komt uit op vrijdag 28 februari. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Nee ik haal af.
Had interesse als 2de telefoon.
Maar 719/849 euro voor deze telefoon is wel iets tegortig.
Ook fiks duurder dan wat ik had verwacht ten opzichte vd vorige SE.

Het valt me mee, qua afmetingen niet heel veel groter dan de 13 Mini en slechts 26 gram zwaarder.
Even geduld tot de prijs wat zakt/er een leuke aanbieding komt en dan heb ik een vervanger.

Puur kijkend naar het iOS ecosysteem (en dus even de Android wereld buiten beschouwing latende).

Voor de gemiddelde gebruiker zorgt de 16e dat de reguliere 16 zo goed als overbodig is.
Ja, je hebt een notch i.p.v. een dynamic island, maar die bovenste schermruimte ben je met beide opties kwijt (de notch is iets eleganter).
Persoonlijk weet ik niet of mensen zoveel belang hechten aan de ultrawide camera. In mijn omgeving zijn zeer veel iPhone gebruikers en ze zullen eerder inzoomen dan de ultrawide gebruiken.
Voor de rest is er amper verschil (wie gebruikt er eigenlijk magsafe?), het ontbreken van de U2 chip vind ik persoonlijk wel jammer.

Maar in het algemeen is dit een veel beter geprijsde iPhone 16. Als je camera's belangrijk vindt ga je voor de pro, al de rest zou moeten toekomen met de 16e.

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh