Post hier een foto van je nieuwste aanwinsten

MSDOS Retro

Kenner
Lid geworden
apr 15, 2024
Altijd leuk om nieuwe aanwinsten te krijgen/kopen qua hardware, gereedschap en andere noemenswaardige dingen. Een tas vol boodschappen uit de supermarkt is dan weer niet interessant. :d

Wat zijn jullie nieuwste aanwinsten?

ik trap af:

Einhell TC-SM 2534/1 Dual afkortzaag:

1714167362842.png

Verder nog een Wesco WS5508 Multitool (in mijn geval 300W)

1714167549573.png

Ik gebruik het niet dagelijks, dus het heeft helemaal geen zin om duurdere apparaten te kopen. De afkortzaag koste mij 280 euro, en de multitool 50 euro. Lijkt mij prima voor wat afkort werk zo nu en dan.

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Raspberry Pi 4 model B(8GB)
Ik hoop hiermee Youtube/Netflix op 1080P te kunnen afspelen. Deze komt dan achter de TV

1714426478962.png

En voor mijn internet aansluiting thuis. Ik wil achter elke Lan poort (Lan1/2/3) op de modem een switch hebben. Ik heb 3 ruimtes met elk 2 aansluitingen (er blijven dan 2 poorten per switch vrij). Lan4 op modem wil ik vrij houden voor in de toekomst een NAS rechtstreeks op te zetten.

1714426733598.png

Raspberry Pi 4 model B(8GB)
Ik hoop hiermee Youtube/Netflix op 1080P te kunnen afspelen. Deze komt dan achter de TV

Bekijk bijlage 49

En voor mijn internet aansluiting thuis. Ik wil achter elke Lan poort (Lan1/2/3) op de modem een switch hebben. Ik heb 3 ruimtes met elk 2 aansluitingen (er blijven dan 2 poorten per switch vrij). Lan4 op modem wil ik vrij houden voor in de toekomst een NAS rechtstreeks op te zetten.

Bekijk bijlage 50
Die lite waves heb ik ook. Gekocht bij de Action toevallig?

Ten eerste wat een leuke website doet mij weer denken aan Hardware.info. Bedankt Frank Everaardt! Ik ben eveneens actief op Tweakers.net en TechFora, TechGaming en actief geweest op Hardware.info

Mijn nieuwste aanwinst:
Ik heb onlangs een nieuwe Toyota Aygo 1.0 VVT-I X-PLAY Bouwjaar juni 2020 met een kilometerstand van 11.971 KM gekocht via de officiële dealer van Toyota. APK tot juni 2026

Ik heb inruil gedaan van mijn huidige Aygo bouwjaar Mei 2010 met 234.010 KM op de teller. Ik heb deze auto sinds 12 december 2014 gekocht met een kilometerstand van 30.000 KM op de teller. Toen heb ik voor die auto €7.000 betaald via Toyota. Ik heb mijn auto altijd bij Toyota onderhouden geweest en zijn APK.

Ik vond het weer tijd voor iets nieuws. Mijn nieuwe auto heeft mij €13.645 gekost en inruil van mijn oude Aygo €1.600 en ik heb in mijn nieuwe Aygo een Cruise Control erbij besteld t.w.v €719 totaal €12.564 (Ik heb nog eens €200 korting gekregen op mijn nieuwe Aygo) Er zit standaard een begrenzer op zonder Cruise Control en dat laatste was een van mijn eisen bij mijn nieuwe auto.

• Aygo €13.645
• Cruise Control €719
• Inruil Aygo €1.600
• Korting op nieuwe Aygo €200

Inbouw navigatie:
Ik wilde inbouw navigatie voor €500 van Toyota Europa. Maar is mijn sterk afgeraden, zelfs de verkoper medewerker bij Toyota raadde dit mij sterk af en vond het zonde van mijn €500. Hij zei je hebt Android Car. De ingebouwde navigatie had zelfs geen fileherkenning. Daarom heb ik dat ook niet bijbesteld. Ik sluit mijn S24 Ultra aan met een kabel en ik gebruik dan gewoon TomTom GO app met fileherkenning op het scherm van 7-inch van de auto. TomTom GO Europa met fileherkenning en updates kost mij jaarlijks €19,99

[media]

Laatst bewerkt:
Heb vandaag het smart deel van de toekomstige tv vast aangeschaft.

IMG_0585.jpeg

Mooi spul…..maar je moet er wel eerst mee werken. 😅

IMG_0588.jpeg

Laatst bewerkt:
Laat het mooie weer maar komen!

1717020686804.png

Naar aanleiding van de review, en de wens om toch ooit eens een M.2 drive in de HP Z400 te hebben, deze nu toch maar aangeschaft. De PCI-E 2.0 is hierin wel de beperkende factor voor mijn systeem.

photo_2024-05-31_16-01-08.jpg

Voor de scooter een uitlaat en ultrasoon reiniger besteld voor reinigen van de carburateur:

1719435941048.png

ultrasoon reiniger.jpg

Ik had dit model uitlaat ook onder mijn 2e Aprilia. Had een heel mooi, niet luidruchtig geluid. Maar in die tijd zat de originele nog onder mijn SR50R die ik nu nog heb. Maar dat rotding kost origineel €500...
Dus die heb ik toen hij verrot was, vervangen door een van DMP, maar dat is de grootste rotzooi die er is. Tot 2x de uitlaat steun moeten lassen omdat die gebroken was. .

Bij de nieuwe LeoVince uitlaat kreeg ik wel nieuwe rolletjes, en trekveren voor de koppeling.

Nog p.s geseald en kwam ze bij kringloop tegen
totaal 5,50

1720457725867.png

Ziet er goed uit, elektra is ook mooi ingebouwd en uitgelijnd.(y)
Thnx, heb een holle wand gemaakt diep genoeg om te kunnen werken met normale inbouw en las dozen, niet alleen verantwoord maar het geeft ook het mooiste resultaat.
Bijkomend voordeel is dat een behoorlijk forse tv-beugel (zie hierboven) nu netjes in de wand verzonken zit.

Mijn laatste aanwinsten :)

8 m3 Ardenner breuksteen om een deel van de voortuin onderhoudvriendelijk te maken: (met dank aan de schoonpa die meehielp)
IMG_20240710_154038.jpg

IMG_20240710_160618.jpg

En een Orcon mechanische ventilatie voor de garage en naast gelegen badkamer. Inclusief het aanleggen van de spirobuizen, groot gat boren e.d.

IMG_20240711_154939.jpg

Beide projecten zijn nog lopende maar de ventilatie heb ik al provisorisch aangesloten om alvast in te kunnen regelen. De flexbuis lijkt geknikt maar dat komt door de lichtinval.

Dit is trouwens onze zomervakantie. Het geld en de verlofdagen zijn op :)

Omdat ik er nog niet genoeg van had, nog een systeem erbij gekocht:

HP Elitedesk 800 G2 SFF
CPU: i5-6500
8GB DDR4 2666 RAM
Samsung PM851 256GB SATA SSD.

En voor deze heb ik een taak, en dat is dienen als HTPC in de woonkamer (in een meubel). Ik wil er alleen nog een GT 1030 2GB LP videokaartje bij in zetten. Het werkt nu via DP naar HDMI Adapter, maar dan heb ik geen geluid.
Buitenkant is niet de allermooiste, maar het belangrijkste, het front is netjes en altijd zichtbaar. Bij mijn zelfbouw HTPC heb ik een externe DVD-RW, maar ik vind dit origineel toch mooier.

Heb er vanochtend uiteraard meteen Debian 12 opgeknald.

photo_2024-07-11_15-35-04.jpg

O ja, die kwam ik nog wel eens bij klanten op kantoor tegen, maar wellicht was dat een G1. In die tijd meestal met HDD ipv SSD. Zo zonde, want dat haalde de hele performance oplaag terwijl een Core i5 met 8 GB voor de meeste taken méér dan voldoende was.

Mijn laatste aanwinsten :)

8 m3 Ardenner breuksteen om een deel van de voortuin onderhoudvriendelijk te maken: (met dank aan de schoonpa die meehielp)
Bekijk bijlage 194
Bekijk bijlage 195

En een Orcon mechanische ventilatie voor de garage en naast gelegen badkamer. Inclusief het aanleggen van de spirobuizen, groot gat boren e.d.

Bekijk bijlage 196

Beide projecten zijn nog lopende maar de ventilatie heb ik al provisorisch aangesloten om alvast in te kunnen regelen. De flexbuis lijkt geknikt maar dat komt door de lichtinval.

Dit is trouwens onze zomervakantie. Het geld en de verlofdagen zijn op :)
Frisse wind en rotsklimmen, er zijn mensen die tekenen voor zo'n vakantie. ;)

Omdat ik er nog niet genoeg van had, nog een systeem erbij gekocht:

HP Elitedesk 800 G2 SFF
CPU: i5-6500
8GB DDR4 2666 RAM
Samsung PM851 256GB SATA SSD.

En voor deze heb ik een taak, en dat is dienen als HTPC in de woonkamer (in een meubel). Ik wil er alleen nog een GT 1030 2GB LP videokaartje bij in zetten. Het werkt nu via DP naar HDMI Adapter, maar dan heb ik geen geluid.
Buitenkant is niet de allermooiste, maar het belangrijkste, het front is netjes en altijd zichtbaar. Bij mijn zelfbouw HTPC heb ik een externe DVD-RW, maar ik vind dit origineel toch mooier.

Heb er vanochtend uiteraard meteen Debian 12 opgeknald.

Bekijk bijlage 197

En daar hoort natuurlijk een OS op:

Screenshot_20240715_223516.png

Laatst bewerkt:
1721135735895.png

Nog 2 onderdelen erbij besteld voor de HTPC

- Logitech K650 toetsenbord.
- Logitech MX Ergo Wireless Trackball

IMG20240718195543.jpg

Voor bij de HTPC.
Ik wilde eerst een media keyboard met volume draaiknoppen. Maar wat ik tegenkwam was gewoon niet mijn smaak. Dus toch maar drukknoppen. Werkt onder Debian ook allemaal prima (zelfs YouTube). Volume en vorige en volgende track.

Gekozen voor een Trackball muis, omdat ik hem gewoon naast me wil kunnen zetten op een tafeltje, of rand van de stoel en kan muizen. Doordat je de muis zelf niet beweegt kan hij dus op elke ondergrond staan.

De oude en nieuwe setup:

IMG20240718204101.jpg

De eerste Ali kabel is binnen, valt me helemaal niet tegen qua kwaliteit.

IMG_0691.jpeg

Post automatically merged:

De tweeling is nu ook compleet.
IMG_0690.jpeg

En die lijken hiervoor gemaakt. :d

IMG_0694.jpeg

Worden aangestuurd door voorversterker/streamer/DAC.

IMG_0697.jpeg

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh