Post hier een foto van je nieuwste aanwinsten

Voor een tientje bij de recycling:

HP Compaq DC5850
Zou volgens de casebadge een Athlon 64 x2 in zitten.
Er moet nog een HDD in.

Afhankelijk van welke CPU erin zit, wil ik kijken naar wat er in zou kunnen, en evt vervangen.

1737813861164.png

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ja je ziet soms leuke koopjes bij de lokale kringloopwinkels ook voor bar weinig.
Ja ik zag hem staan.... En persoonlijk vind ik hem mooier dan het andere Athlon 64 systeem die ik heb.

Dus de hardware wordt omgebouwd, en dan kan het andere systeem/kast weg.

Komt deze kant op:
10x 128GB, €9,10 per stuk

1738183325492.png

Leuk voor een RAID configuratie met TrueNAS.

Er komen sowieso 2 in de TrueNAS bak. Ik had er een 64GB Samsung 830 voor gekocht, maar heb toch liever 2 gelijke. Die Samsung 830 kan wel naar een Retro bak.
Daar gaan nog een aantal van deze P210's ook in. Volgens mij was er onder WinXP geen TRIM support, maar gezien de prijs vind ik het ook wel prima....

Laatst bewerkt:
Er komen sowieso 2 in de TrueNAS bak. Ikl had er een 64GB Samsung 830 voor gekocht, maar heb toch liever 2 gelijke. Die Samsung 830 kan wel naar een Retro bak.
Daar gaan nog een aantal van deze P210's ook in. Volgens mij was er onder WinXP geen TRIM support, maar gezien de prijs vind ik het ook wel prima....
Voor XP in ieder geval defragmenteren uitschakelen en je kan natuurlijk de Patriot SATA Toolbox voor SSD's proberen, die is getest voor Windows 7 dus de kans is redelijk aanwezig dat het op XP ook draait.

Voor XP in ieder geval defragmenteren uitschakelen en je kan natuurlijk de Patriot SATA Toolbox voor SSD's proberen, die is getest voor Windows 7 dus de kans is redelijk aanwezig dat het op XP ook draait.

Ik heb ze geannuleerd.

Windows XP schijnt ze niet te herkennen.
Ik kwam er topics over tegen op internet. Windows 7 en hoger wel...
Maar daar vind ik 128 GB weer te klein voor.
Dus voor de nas bestel ik liever 2 losse dan.

Ik heb ze geannuleerd.

Windows XP schijnt ze niet te herkennen.
Ik kwam er topics over tegen op internet. Windows 7 en hoger wel...
Maar daar vind ik 128 GB weer te klein voor.
Dus voor de nas bestel ik liever 2 losse dan.

Oh da's jammer, dan zou ik het wat XP betreft old school houden en een paar Western Digital velociraptors op de kop tikken, daar was XP behoorlijk snel mee in RAID opstelling.
Bovendien heb je nu een voordeel wat ik niet had......een noise cancelling koptelefoon. :p

Nieuwe Sharkoon QB One ITX behuizing.

IMG20250220130043.jpg

1740062689864.png

Laatst bewerkt:
Hoe ziet je andere systeem eruit dan?
Nu? Ehm roestig. Heb hem vrijwel meteen na leeghalen naar buiten gegooid.
De ATX kast waar eerder de Pentium 75 in zat heb ik ook weg gegooid, en een CoolerMaster Preatorian aluminium behuizing.
Het had allemaal 0,0 reacties op MP, dus het gaat weg als schroot.
Beetje ruimte vrijgemaakt voor spullen wat nog in dozen stond.

Cardio voor thuis compleet met app en hartslagband, je moet natuurlijk wel fit en soepel blijven. 👍

IMG_116.jpg

Had met spoed een wasmachiene nodig dus deze maar besteld bij Media markt. Wel jammer dat Samsung zelf pas over bijna 3 weken kon leveren, zou 120,- goedkoper zijn en de garantie loopt dan direct via Samsung i.pv. Media markt (voor zover die daaraan doen)
De rest van mijn huis is work in progress dus die smurfenblauwe deur staat al vrij hoog op mijn sh#tlist.
20250226_210551.jpg

Had met spoed een wasmachiene nodig dus deze maar besteld bij Media markt. Wel jammer dat Samsung zelf pas over bijna 3 weken kon leveren, zou 120,- goedkoper zijn en de garantie loopt dan direct via Samsung i.pv. Media markt (voor zover die daaraan doen)
De rest van mijn huis is work in progress dus die smurfenblauwe deur staat al vrij hoog op mijn sh#tlist.
Bekijk bijlage 801
Mooi glossy

Laat me even weten hoe lang je hem kan gebruiken voordat de OLED care actief word.

Standaard 4 uur dan kan je hem 16uur uitstellen of uitschakelen. ik ga morgen kijken of het ook bij afsluiten systeem uitgevoerd kan worden.
Sorry helemaal vergeten, maar hij voert OLED care al standaard uit bij afsluiten en onderbreekt hem bij handmatig opnieuw afsluiten. Eigenlijk kijk ik er niet meer naar om.
Post automatically merged:

Ja dat was een aangename verassing. De standaard afbeeldingen zijn renders die toch een ander beeld geven.
1740605386277.png

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 801
Ziet er strak uit, met OLED display en Tizen? :d

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh