Qualcomm wil mogelijk verlieslijdend Intel overnemen

Lid geworden
mrt 6, 2017
Dat het niet best gaat met Intel is al enige tijd overduidelijk. De aandelen van het bedrijf hebben sinds begin dit jaar maar liefst 57% van hun waarde verloren. Hiermee heeft het bedrijf een beurswaarde over van iets meer dan 80 miljard euro, waarmee het ruim drie keer minder waard is dan in de hoogtijdagen van de dotcombubbel of de periode vlak voor en na de covid-pandemie. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik blijf het bijzonder vinden hoe snel zo'n groot iets als Intel eigenlijk binnen 2 generaties processoren in zo'n diepe put zit...

Ik blijf het bijzonder vinden hoe snel zo'n groot iets als Intel eigenlijk binnen 2 generaties processoren in zo'n diepe put zit...
Ik houd het niet zo exact bij, maar volgens mij was de 'community consensus' dat ze al heel wat jaren/product generaties op hun luie gat zaten. Toen ze vervolgens op fronten door de concurrentie werden ingehaald bleek de logge machine vastgeroest. Althans dat is ik er een beetje uit mee heb gekregen.

Volgens mij zijn ze wel weer op het juiste spoor. Het lijkt me zeer sterk zou Qualcomm Intel willen en (vooral) kunnen overnemen. Beurswaarde is niet meer dan dat, 2 goede kwartalen en dat keert zich wel weer.

Als je dit 5 jaar geleden had geroepen was je keihard uitgelachen.
Maar het zou natuurlijk een slechte zaak zijn als een dergelijke overname er zou komen, een gezonde markt is gebaat bij meer concurrentie niet bij minder.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh