[RETRO] AMD Athlon X2 5200+

MSDOS Retro

Kenner
Lid geworden
apr 15, 2024
AMD Athlon X2 5200+ (Socket AM2)

CPU: AMD Athlon X2 5200+
Moederbord: Asus M2N68-AM Plus [klik hier voor info]
Geheugen: 2x1GB GEIL DDR2-800MHz 4-4-4-12
Videokaart: PNY Geforce GT430 1GB DDR3
Geluidskaart: Soundblaster SB0060
Speakers: /
HDD: WD Raptor 150GB SATA (WD1500ADFD)
Optical drive(s) 1: ASUS QuietTrack
Behuizing: Acer Aspire T671-SB7Z

Een tijd geleden was ik deze kast al eens tegen gekomen bij een kringloop. Ik kom daar regelmatig eens, om te kijken of er nog oude hardware ligt. Deze kast was in dusdanig goede staat dat ik deze niet wilde laten liggen.
Dit is een M-ATX kast, waarvan ik er nu dus (maar) 1 heb. Omdat ik nog wat losse setups heb liggen, waaronder een Core2Duo 6750 (Die ik in die periode ook had) wilde ik deze eigenlijk herbouwen. Kijkend naar mijn
gehele collectie, mis ik rond die periode momenteel een werkend AMD systeem. Ik heb van Intel al een Core2Quad 9550, dus een 6750 gaan bouwen vond ik dan een beetje "dubbel" Ik zou dan ook een Socket 775 mobo moeten zoeken in het M-ATX formaat. Dit ook wel gedaan, totdat ik (ook de ) AMD setup tegenkwam. Deze is er uiteindelijk in gekomen. Met wat vergelijkingssites zag ik dat de AMD setup wel wat trager is dan de Core2Duo 6750. Dat neem ik momenteel dan maar voor lief. Voort zover ik kon zien, kan er tot maximaal een 6400+ op dit moederbord, dus misschien upgrade ik deze later nog een keer.

Voorhet OS ben ik er nog niet helemaal uit Windows 2000, of XP

1718056961495.png

1718057038141.png

1718057072744.png

1718057099131.png

1718057120749.png

Laatst bewerkt:
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Vandaag even bezig geweest met deze PC. Windows XP Media Center Edition erop gezet. Ook de originele (IDE) Acer CD-Rom writer vervangen voor een SATA model ASUS Quiettrack drive. Omdat de kast zo mooi clean is, wilde ik dit niet verpesten met een IDE kabel.

Hij mist momenteel alleen nog wat Audio drivers, daar ga ik op later moment nog mee bezig.

Ziet er super uit, ik heb zelf helaas de ruimte niet om paar old school systemen neer te zetten.

Ik moet voor dit systeem waarschijnlijk op zoek naar een ander mobo.
De BIOS wil de instellingen niet vasthouden. Nieuwe CR2032 heeft ook niks geholpen. (Deze was keurig 3v)
Wel zonde. Vind dit juist zo'n mooi bord.
Post automatically merged:

Ziet er super uit, ik heb zelf helaas de ruimte niet om paar old school systemen neer te zetten.
Momenteel heb ik ook niks uitgestald, en staat alles netjes in stellingen.
Ik heb momenteel maar 1 bureau, maar wil een setup in |_| vorm. Dan kan ik 1 main PC en 4 retro bakken kwijt.

Dit topic mag op slot wegens vervanging van het systeem.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh