's Werelds eerste 3D-geprinte hotel in aanbouw in Texas — 43 kamers en 18 huizen gebouwd met een industriële 3D-printer

Lid geworden
mrt 6, 2017
El Cosmico, een hotel en kampeerterrein in Texas bouwt momenteel woonunits met behulp van een gigantische 3D-printer. Deze modellen vormen de basis van een uitbreiding van 40 hectare, inclusief 43 kamers en 18 woningen, die allemaal worden gebouwd met ICON's Vulcan 3D-printer. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Super interessante technologie. Ben benieuwd waneer dit een hoge vlucht gaat nemen in de normale woningbouw.
Zeker, volgens mij niet iets voor zomaar onsite te gebruiken voor de bouw van een individueel huis (logistiek gezien niet echt handig).
Maar bij grotere constructies of de productie van op maat gemaakt bouwmateriaal echt wel mogelijk in de toekomst.

Interessante video

Post automatically merged:

Ik vraag me wel af: werkt dit in alle omstandigheden?
Regen, sneeuw, harde wind etc...

Ik ben zelf kortgeleden verhuisd naar nieuwbouw. Ik heb het proces vanaf de graafwerkzaamheden gevolgd...als de.fundering klaar is, en leidingen liggen er, dan gaat het echt zo snel!

Alle muren zijn prefab ergens anders gemaakt en komen op een paar vrachtwagens aan. Voor een 6 rijtjeshuis, stond vanaf fundering tot de nok er in 3 dagen, inclusief vloer op 1e en zolder. En de muur die eromheen gemetseld werd, stond er in 2 tot 3 dagen. Dakpanelen komen ook allemaal in grote delen aan. Het meeste werk komt daarna nog...installaties aanbrengen, dat kost meer tijd dan het huis heenzetten.

Ik denk dat die prefab manier mooier werkt dan 3D printen. Je kan in die periode weinig anders doen, waar je prefab van tevoren muren kan maken, op "aanvraag"

Laatst bewerkt:
Interessante video

Post automatically merged:

Ik vraag me wel af: werkt dit in alle omstandigheden?
Regen, sneeuw, harde wind etc...

Ik ben zelf kortgeleden verhuisd naar nieuwbouw. Ik heb het proces vanaf de graafwerkzaamheden gevolgd...als de.fundering klaar is, en leidingen liggen er, dan gaat het echt zo snel!

Alle muren zijn prefab ergens anders gemaakt en komen op een paar vrachtwagens aan. Voor een 6 rijtjeshuis, stond vanaf fundering tot de nok er in 3 dagen, inclusief vloer op 1e en zolder. En de muur die eromheen gemetseld werd, stond er in 2 tot 3 dagen. Dakpanelen komen ook allemaal in grote delen aan. Het meeste werk komt daarna nog...installaties aanbrengen, dat kost meer tijd dan het huis heenzetten.

Ik denk dat die prefab manier mooier werkt dan 3D printen. Je kan in die periode weinig anders doen, waar je prefab van tevoren muren kan maken, op "aanvraag"
Ik zie het vooral nut hebben als toestel om prefab zaken te bouwen (en dan nog). Voor de reguliere particuliere bouw lijkt me dit vooral zeer onhandig.

Ik zie het vooral nut hebben als toestel om prefab zaken te bouwen (en dan nog). Voor de reguliere particuliere bouw lijkt me dit vooral zeer onhandig.
Om dit als prefab te gebruiken moet er aanzienlijk meer wapening in als in de door Retro gelinkte video, anders gaat het niet heel op een bouwplaats aankomen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh