Silverstone blaast de beige pc-kast nieuw leven in

Lid geworden
mrt 6, 2017
Mis je de tijd van de klassieke beige pc-kasten? Dan heeft Silverstone goed nieuws voor je! Het bedrijf brengt binnenkort een moderne interpretatie van deze retrostijl op de markt: de FLP01, een grote, beige pc-kast met een design dat rechtstreeks uit de jaren ’80 lijkt te komen. Het gaat om een horizontale, desktop-achtige kast die begin volgend jaar wordt uitgebracht. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Cool! nu hopen dat hier nog wat meer exemplaren van komen en ook in een iets compacter formaat, natuurlijk moet er dan nog wel een fabrikant komen met een beige optische drive.

Hier zeker interesse!
Ik vind de kasten van tegenwoordig helemaal niet mooi. Kan er geen 1 bedenken, die ik absoluut wel zou willen hebben. Ik heb nog 2 PC's met een HP Z400 behuizing. De Z serie van HP spreekt mij grotendeels wel aan. Vind die spijlen voorin erg mooi.

En iemand die deze kast opnieuw uitbrengt incl het MHz display zal mij ook heel blij maken. Dan wel in GHz natuurlijk. Eventueel in midi tower formaat.

Hier zeker interesse!
Ik vind de kasten van tegenwoordig helemaal niet mooi. Kan er geen 1 bedenken, die ik absoluut wel zou willen hebben. Ik heb nog 2 PC's met een HP Z400 behuizing. De Z serie van HP spreekt mij grotendeels wel aan. Vind die spijlen voorin erg mooi.

En iemand die deze kast opnieuw uitbrengt incl het MHz display zal mij ook heel blij maken. Dan wel in GHz natuurlijk. Eventueel in midi tower formaat.
4 jaar oud topic, zou hij nog steeds niet aan de retrobrite zijn toegekomen?
Daar had ik dan liever een foto van gezien. :hmm:

4 jaar oud topic, zou hij nog steeds niet aan de retrobrite zijn toegekomen?
Daar had ik dan liever een foto van gezien. :hmm:

Retrobriten bij nachtlicht wellicht?
Duurt iets langer :stupid:

Wel een gave kast verder, die aan/uit schakelaar is echt briljant.

Wel een gave kast verder, die aan/uit schakelaar is echt briljant.

Ik heb die ooit vroeger ook nog eens in mijn Pentium 200MMX gezet vanuit een 8086 minitower die er hetzelfde uitzag......
Later kwam ik erachter dat je AT en ATX schakelaars gewoon kon uitwisselen.

Die schakelaar is dus het enige wat ik nog van de 8086 heb overgehouden. Die draaide trouwens 8/12 MHz (turbo)

Tja... ik heb die beige kasten nooit mooi gevonden, evenmin als de beige toestenborden en muizen. Maar vroeger had je helaas geen andere keuze. Voordat ik een PC had, had ik een Philipse VG8020, een MSX-machine, met losse taperecorder. Die machine was metallic zilvergrijs en antraciet:

1732257924785.jpeg

Dus toen ik op een PC overschakelde, een beide Packard Bell in desktopbehuizing, vond ik dat qua design wel een enorme achteruitgang. Toen in het begin van deze eeuw de eerste anderkleurige kasten en perifere apparaten kwamen, was ik dus enorm blij dat ik weer wat anders te keizen had dan beige.
Dus deze kast zal zeker niet in mijn kantoor verschijnen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh