TI News Bot
News
- Lid geworden
- mrt 6, 2017
Headshot! ... verder lezen
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hahaha! Zo herkenbaarDe demo cd van UT99 zat bij een tijdschift die ik kocht toen ik sigaretten haalde. Na avondschool dacht ik nog even snel uitproberen… Instant addict. Om 1.45u kwam mijn moeder mijn kamer binnen of ik een atv dag had. Nee? Nou in dat geval gaat je wekker om 5.00u af.
Hier ook, alhoewel Quake2 de push was voor mij Voodoo 2 (en daarna de Riva TNT2)Unreal was de eerste echte first person shooter die ik speelde op mijn Voodoo 2 en ik weet nog dat ik bijna kwijlde bij de graphics.
Hier ook, alhoewel Quake2 de push was voor mij Voodoo 2 (en daarna de Riva TNT2)
PC retrogaming doe ik zelf niet meer op oude hardware. Het meeste draait wel netjes in emulatie.Ik heb mijn Monster 3D Voodoo II 12 MB ook gekocht voor Quake 2 en mindere mate Carmageddon.
Ook wel een beetje met Tomb Raider 2, maar in die game liep ik al erg snel vast, dat ik niet wist waar ik heen moest 😂
Dat gebeurde wel allemaal met de Pentium 200MMX, die in mijn retro usersystemen staat, met dezelfde hardware als toen. Helaas is de voodoo2 ooit wel verkocht. Ik heb nog wel een 4MB ooit weer gekocht, die er nog weer in gaat. Maar weet de specs daarvan zo niet (meer).
Nu speel ik het liever op een Pentium 3/4 Athlon XP of i7 2600 met GTX1060, met alles op de maximum. en dat ziet er nog vele malen beter uit.
PC retrogaming doe ik zelf niet meer op oude hardware. Het meeste draait wel netjes in emulatie.
Consolo retro gaming doe ik wel op originele hardware met CRT scherm (met name Nintendo, Sega en Neo Geo)
Ja, zeker, maar voor pc's is in mijn geval het vaak gewoon nieuwere hardware met een dosbox, moet zeggen dat het prima werkt (het enige dat dan ontbreekt is het CRT scherm).Voor mij moet het allemaal wel echt op de originele pc hardware of consoles, anders hoeft het van mij niet.
Ik heb ook de NES mini gehad en bezit nog de C64 mini, maar dit vind ik ook niks aan. De NES mini heb ik dan ook al weer verkocht.
Dat is ook mijn insteek. Ik heb geen zin om een ruimte op te offeren voor retro-hardware. Maar ik vind die oude games wél leuk, dus ik speel veel op emulators. En dat heeft ook nog een paar voordelen: beter beeld, meestal beter geluid, sneller laden/starten, op elk moment cpu/ram state kunnen saven, betere controllers/keyboard/muis e.d. Ik snap dat dat niet 100% de oude ervaring evenaart, maar dat is ook niet mijn doel. Want als iets nieuws een verbetering biedt, waarom zou ik dan naar een slechtere oude situatie terug willen?Ja, zeker, maar voor pc's is in mijn geval het vaak gewoon nieuwere hardware met een dosbox, moet zeggen dat het prima werkt (het enige dat dan ontbreekt is het CRT scherm).
Zelf ben ik aan het kijken naar een FPGA oplossing om de originele hardware wat te sparen, er zijn zelfs zeer goede CRT hardware kits die voor een zeer goede emulatie op een scherm zorgen. Als je dan gaat voor een zeer snel oled scherm (of iets sneller mogelijks in de toekomst) dan heb je een aardig retrostation.
Ja, als emulatie het echt goed doet is het voor mij ook geen probleem. Wat ik wel graag heb bij retro 2d-games is dus een CRT-scherm of filter, omdat de graphics er dan correct (en beter) uitzien.Dat is ook mijn insteek. Ik heb geen zin om een ruimte op te offeren voor retro-hardware. Maar ik vind die oude games wél leuk, dus ik speel veel op emulators. En dat heeft ook nog een paar voordelen: beter beeld, meestal beter geluid, sneller laden/starten, op elk moment cpu/ram state kunnen saven, betere controllers/keyboard/muis e.d. Ik snap dat dat niet 100% de oude ervaring evenaart, maar dat is ook niet mijn doel. Want als iets nieuws een verbetering biedt, waarom zou ik dan naar een slechtere oude situatie terug willen?