Wetenschappers ontdekken zuurstof waar het niet thuishoort: zoektocht naar antwoorden start

Lid geworden
mrt 6, 2017
Wetenschappers hebben ontdekt dat bepaalde metaalrijke steensoorten op de bodem van de Stille Oceaan zuurstof produceren, zonder tussenkomst van zonlicht. Deze verrassende bevinding kwam voort uit onderzoek naar knobbelige stenen, ter grootte van aardappelen, die rijk zijn aan metalen. Deze stenen genereren spanning en splitsen water in zuurstof en waterstof via elektrolyse. De ontdekking vond plaats in de Clarion-Clipperton Zone, op een diepte van 4000 meter onder de zeespiegel, en werpt een nieuw licht op het ontstaan van zuurstof in extreme omstandigheden. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dit is denk ik ook een van de reden waarom aardbewoners nooit ander intelligent leven zullen ontdekken. Dit omdat er steeds wordt uitgegaan vanuit hoe de mens zelf is opgebouwd en functioneert. Ik moet dan altijd denken aan een heel oude aflevering van Startrek waarin Spock en Kirk letterlijk iets levend kapot trapte terwijl ze analyseerden dat er geen leven was. Later bleek het zeer intelligente leven te bestaan uit zout en silicium, welke als een soort mega computer de gehele planeet en de ruimte erom heen in hun macht had.

Dit is denk ik ook een van de reden waarom aardbewoners nooit ander intelligent leven zullen ontdekken. Dit omdat er steeds wordt uitgegaan vanuit hoe de mens zelf is opgebouwd en functioneert. Ik moet dan altijd denken aan een heel oude aflevering van Startrek waarin Spock en Kirk letterlijk iets levend kapot trapte terwijl ze analyseerden dat er geen leven was. Later bleek het zeer intelligente leven te bestaan uit zout en silicium, welke als een soort mega computer de gehele planeet en de ruimte erom heen in hun macht had.
Ik dacht precies hetzelfde qua het denken vanuit ons eigen bestaan, hopelijk kan AI wat betekenen om nieuwe chemische processen te ontdekken.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh