Windows 95-installatieprogramma gebruikte drie verschillende besturingssystemen

Lid geworden
mrt 6, 2017
Met al het Windows 11- en macOS-geweld van tegenwoordig zou je bijna vergeten dat eerdere versies van Windows ook technologische hoogstandjes waren. Zo gebruikte het installatieprogramma van Windows 95 maar liefst drie verschillende besturingssystemen: MS-DOS, Windows 3.1 en Windows 95. De reden hiervoor was duidelijk: niet iedereen zou vanaf hetzelfde systeem upgraden naar Windows 95. Er was dus een installatieprogramma nodig dat zowel MS-DOS als Windows 3.1 en Windows 95 kon ondersteunen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Het gaat wel eens mis met een update, en je kan je misschien een keer niet vinden in een bepaalde Windows versie, maar aan het update beleid op zich heeft het bij Microsoft nooit gelegen, zelfs toen niet.

Kan je aan de media (floppy of CDROM) ook zien dat het om ESR 2.0 gaat? (die zonder USB support) Mij lijkt de media niet te onderscheiden te zijn van andere oudere media.. Alleen je kan dit alleen zien bij installation van het OS zelf.

Dat is zoals ze het daar al zeggen OSR 2.1 met usb.

Ook zag ik deze reactie:

I have installed USB supplement on windows 95 osr2 and it opened the door for daemon tools too. Isn't the windows 95 osr2 2.1 just osr2 with USB supplement?

Ja dat is waarschijnlijk het geval, maar zoek just zonder de USB ondersteuning als die nog te vinden is.. (omdat het op me oudere systeem dit niet nodig acht.

Dus ik vraag me meer af, hoe ziet dat de OSR 2 CD dan eruit of te wel 2.0 (niet te verwarren met de nieuwere versies die hierna komen)

Dat is zoals ze het daar al zeggen OSR 2.1 met usb.
ja, oem specifiek, geleverd bij een PC....
Dus een versie die je los in de winkel zou kopen zou zonder USB zijn?

En zoals ik al zei:

Release notes
OSR2.1 is identical to OSR 2, but includes a seperate USB update installer that adds the ability to use USB devices. Installing the downloadable USB update brings any OSR 2 system to the level of 2.1.

The OSR 2.x media was ONLY available from OEMs. It was not sold retail.

Bron: https://winworldpc.com/product/windows-95/osr-21

Het heeft dus wel een usb installer, maar die moet je afzonderlijk van de standaard installatie procedure installeren.
Deze update heb ik ook ooit eens apart geïnstalleerd op een Win 95 PC van me.
Volgens mij was het de Cyrix bak waar het op staat.
Dus in principe, ga ik vanuit dat ook al zou je een oem versie kopen(geleverd bij een pc), dan zou de normale setup procedure USB niet installeren, maar moet je dat afzonderlijk doen vanaf de cd.

Versie 2.5 installeert wel USB mee tijdens setup. Samen met IE4.0 en active desktop.
Die laatste is een gedrocht. Die heeft bij mij altijd voor crashes van de desktop gezorgd.... In 98 en ME.

Laatst bewerkt:
ja, oem specifiek, geleverd bij een PC....
Dus een versie die je los in de winkel zou kopen zou zonder USB zijn?

Nee die zonder USB support is gewoon een OEM versie.. Daar zijn geen retail versies van geweest.

Maar het ging mij erom kan ik ergens op floppy
En zoals ik al zei:

Bron: https://winworldpc.com/product/windows-95/osr-21

Het heeft dus wel een usb installer, maar die moet je afzonderlijk van de standaard installatie procedure installeren.
Deze update heb ik ook ooit eens apart geïnstalleerd op een Win 95 PC van me.
Volgens mij was het de Cyrix bak waar het op staat.
Dus in principe, ga ik vanuit dat ook al zou je een oem versie kopen(geleverd bij een pc), dan zou de normale setup procedure USB niet installeren, maar moet je dat afzonderlijk doen vanaf de cd.

Versie 2.5 installeert wel USB mee tijdens setup. Samen met IE4.0 en active desktop.
Die laatste is een gedrocht. Die heeft bij mij altijd voor crashes van de desktop gezorgd.... In 98 en ME.

We gaan het zien.
Post automatically merged:

Nee die zonder USB support is gewoon een OEM versie.. Daar zijn geen retail versies van geweest.

Maar het ging mij erom kan ik ergens op floppy

We gaan het zien.

Heb hier ook een OSR 2.1 liggen en zal die setup eens door lopen en zien wat het doet. Ik dacht dat die bij 2.1 de usb al geintergreerd was.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh