Xiaomi Poco X5 / X5 Pro

Lid geworden
mrt 6, 2017
Xiaomi heeft meerdere submerken, zoals Poco en Redmi. In dit artikel kijken we naar twee modellen die al wat langer geleden zijn uitgebracht, maar nog steeds goed verkrijgbaar zijn. De Poco X5 en Poco X5 Pro lijken in naam op elkaar. Beide zijn voorzien van Qualcomm-techniek, maar hebben een wat verschillend prijskaartje. De Pro wordt aangeboden voor zo’n 280 euro, de X5 wordt voor 200 euro verkocht. De Pro is het meest opvallende model van de twee, want bij dit toestel krijg je een megapixelhoofdcamera met 108 megapixels. Dat is best veel, binnen deze klasse. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Super review, Frank!
Op deze zat ik te wachten want ik heb momenteel een 3 jaar oude X3 Pro en die mag best vervangen worden. Echter schrik ik van de relatief slechte prestaties van de X5 Pro. Op alle vlakken is de meer dan 3 jaar oude X3 Pro gewoon sneller. Ook vind ik het jammer dat ze in de Pro geen FM-radio en SD-slot inbouwen, iets wat de X3 Pro wél heeft. De enige échte verbetering vind ik dat er nu een AMOLED scherm in zit, want de X3 Pro heeft nog IPS (maar wel al 120 Hz).
Valt me een beetje tegen van Xiaomi.

Klopt Ik heb 'm toen gekocht voor 250 euro, notabene de 256 GB versie. Qua prestaties en features kon de X3 Pro best aardig meekomen met modellen van 700-800 euro, afgezien van de camera (matig), het display (IPS) en te veel bloatware (meeste is gelukkig via ADB te deactiveren). En tot op heden voelt het ding gewoon nog steeds snel aan en kom ik probleemloos twee dagen er mee door. Volgens mij heb ik nog nooit eerder 3 jaar gedaan met een smartphone.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh