XMG Fusion 15 / Core 15 Review. Tweeling met AMD of Intel-techniek en RTX 4060. Welke van de twee is de beste gaminglaptop?

Lid geworden
mrt 6, 2017
Wat is de beste keuze voor gaming: AMD of Intel? Wij gingen aan de slag met twee zeer vergelijkbare laptops. Beide zijn voorzien van een RTX 4060-gpu, maar de ene is uitgerust met een Intel- en de andere met een AMD-processor. Bij XMG kun je zelf je laptop samenstellen door het geheugen, de ssd en de configuratie te kiezen. Dat biedt veel keuzemogelijkheden. Een goed voorbeeld zijn de Core 15 en Fusion 15, laptops die op het oog een tweeling vormen. De Core 15 beschikt over een AMD Ryzen 7 8845HS, de Fusion 15 heeft in ons geval een Intel Core i7-14650HX aan boord, maar kan desgewenst ook worden uitgevoerd met een i9. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dit vind ik persoonlijk toch de betere laptop vergelijkingen, daar waar de laptops werkelijk bijna identiek zijn. Vaak zie ik dat laptops op net te veel componenten verschillen om ze onderling eerlijk te kunnen vergelijken of op waarde te schatten. Dus fijn om deze review te lezen! :-)

Wat me bij deze laptops dan toch wel opvalt is dat de prestaties van Intel zich weer terug vertalen naar een lagere accuduur. Persoonlijk hecht ik daar dan net wat meer waarde, gezien ik door mijn mixte gebruik van een laptop wat minder gevoelig ben voor de absolute prestaties.

Helder en verhelderend verhaal. AMD bied dus niet langer alleen waar voor je geld, maar ook een volwaardig concurerend eindproduct.

Dank voor de complimenten. Bij de gewone laptoptests probeer ik ook zo duidelijk mogelijk zijn, door ook de primaire specs in de grafieken mee te nemen. Zo kun je zien dat de ene laptop met een i7 en een RTX niet hetzelfde is als een laptop met diezelfde RTX en een i7. Ik ben bezig met een variant van dit artikel. Dat komt over een paar weken.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh