Review

Smartphones

Huawei Pura 70 Pro review: Uitstekende makrofotografie en veel eigen techniek van Huawei

Portret van de auteur

Huawei was ooit een van de grootste merken in onze smartphonemarkt. Door de Amerikaanse boycot kon het bedrijf echter niet beschikken over de nieuwste techniek van Qualcomm en mocht het geen gebruik meer maken van de Google-services op Android. De Chinese fabrikant werkt inmiddels hard aan een comeback. Een van de producten die het hiervoor op de markt brengt, is de Pura 70 Pro. Dit is een smartphone die op veel fronten heel bijzonder is en waar we de ontwikkelkracht van het gigantische bedrijf in terugzien.

Huawei is niet alleen actief in de consumentenmarkt, waar het audioproducten, wearables, laptops, smartphones en in sommige markten televisies verkoopt. Het is ook een van de belangrijkste leveranciers van apparatuur voor telecomnetwerken, en ook in de serveropslagmarkt speelt het mee. Een derde segment waar de fabrikant actief in is, betreft de markt voor energieopslag.

Huawei is een bedrijf met een ongekende schaalgrootte, en het legt nu opnieuw zijn focus op de Europese smartphonemarkt. Dat doet het met de Pura 70 Pro, die we in dit artikel bekijken, en de Pura 70 Ultra. Voor de Pro betaal je 1.199 euro; de Ultra kost 300 euro meer. Met die prijzen is duidelijk dat de fabrikant mee wil spelen in de hogere klasse. De Pro voelt luxe aan, met een stevig, glanzend metalen chassis en een matzwarte achterzijde waarop een kenmerkend camera-eiland is geplaatst.

De vergelijking met  fabrikanten zoals Samsung is snel gemaakt, en dat is ook wel de concurrent waar het merk zich mee wil meten. Daarvoor brengt het Chinese bedrijf dus deze twee producten in stelling. In tegenstelling tot de Pro heeft de Ultra een uitschuifbare hoofdsensor. In het verleden werkte Huawei samen met Leica, maar dat bedrijf leent zijn naam nu aan Xiaomi. Daardoor ontbreekt dit beeldmerk, en op dit moment heeft Huawei geen samenwerking met een andere camerafabrikant. Daarom zie je het beeldmerk XMage op de camera.

Daarvoor brengt het Chinese bedrijf dus deze twee producten in stelling. In tegenstelling tot de Pro heeft de Ultra een uitschuifbare hoofdsensor. In het verleden werkte Huawei samen met Leica, maar dat bedrijf leent zijn naam nu aan Xiaomi. Daardoor ontbreekt dit beeldmerk, en op dit moment heeft Huawei geen samenwerking met een andere camerafabrikant. Daarom zie je het beeldmerk XMage op de camera.

Bronnen en meer links REACTIES (3)