Markt

pvdven777

Kenner
Lid geworden
apr 6, 2024
Wie kreeg ook deze melding en weet waar het over gaat "Je bent er 60 dagen en kan gebruik gaan maken van de markt" !?

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dit heeft alles te maken met het mogelijk toevoegen van een ruil/gevraagd/verkoopgedeelte. Dat hebben we nog niet toegevoegd. De reden daarvoor is dat we met een klein team zijn en we onze focus nog op andere dingen hebben. Vandaar dat ik eerder heb aangegeven dat we nog een beetje huiverig zijn. Dat komt vooral ook omdat dit soort forumdelen soms wat meer aandacht nodig heeft omdat er soms 'gedoe' ontstaat. Mochten er mensen zijn die er over mee willen denken: we staan open voor suggesties.

Dit heeft alles te maken met het mogelijk toevoegen van een ruil/gevraagd/verkoopgedeelte. Dat hebben we nog niet toegevoegd. De reden daarvoor is dat we met een klein team zijn en we onze focus nog op andere dingen hebben. Vandaar dat ik eerder heb aangegeven dat we nog een beetje huiverig zijn. Dat komt vooral ook omdat dit soort forumdelen soms wat meer aandacht nodig heeft omdat er soms 'gedoe' ontstaat. Mochten er mensen zijn die er over mee willen denken: we staan open voor suggesties.
Dit bevestigd mijn vermoeden.

Om eerlijk te zijn vind ik een wachttijd voor nieuwe leden aan een marktgedeelte geen slecht plan. Wat vinden jullie van dat idee?

Om eerlijk te zijn vind ik een wachttijd voor nieuwe leden aan een marktgedeelte geen slecht plan. Wat vinden jullie van dat idee?
Daar lijkt mij helemaal niets geks aan.
Daarmee beschermen jullie jezelf en de gebruikers enigzins.

Overigens vroeg ik me sowieso nog wel af hoe het tegenwoordig met dit soort 'marktplaatsen' zit op belastingtechnisch gebied. De welbekende "Marktplaats" dient tegenwoordig een boekhouding bij te houden en jouw mogelijke verdiensten aan de belastingdienst door te geven. (Hoe ze dat dan precies doen is mij een raadsel. Want wat als ik bij elke advertentie na de verval periode meld dat deze niet is verkocht ?) Is er een specifiek onderscheid in soorten online 'marktplaatsen' dat wordt gemaakt, want ik heb er van de 'buren' m.b.t. hun 'V&A' nooit bericht over gehad namelijk !?

Euh, goeie vraag. Bij een marktgedeelte op Ti wil ik voorkomen dat mensen een handeltje er van gaan maken en dat is precies waar de Belastingdienst op aan het letten is. Een paar oude onderdelen, een laptopje een systeem is natuurlijk prima. Maar het moet niet een oneindige stapel producten en 'refuirbished' apparatuur zijn.

In het marktgedeelte zitten we hier niet te verwachten op amateurwinkels of andere grootschalige zaken. Dat is iets wat je zeker bij marktplaats ziet.

Goed dat je dit punt belicht. Ik gaf eerder al aan dat ik dit een heel lastig onderdeel vind. In de periode rond covid heb ik op HWI hele nare tijden beleefd met het forum en van het forum bij de buren weet ik ook genoeg om te weten dat een 'marktgedeelte' heel veel gedoe kan opleveren. Ik heb daar in de buurt namelijk lang genoeg rondgelopen. Het goede nieuws is dat een van ons zich de komende tijd zich meer op het forum gaat richten en wellicht ook dit soort zaken gaat oppakken. Al ga ik niet zeggen wanneer we dat gaan doen. Voor mij is het heel belangrijk dat we een fijne sfeer houden op het forum, ook als we zoiets als een verkoopgedeelte gaan toevoegen. Daar horen helaas regeltjes bij, niet omdat we het leuk vinden: maar omdat we het leuk willen houden.

"Voor mij is het heel belangrijk dat we een fijne sfeer houden op het forum,"

Absoluut voor de volle 100% mee eens.

Wachttijd is natuurlijk zo doorheen te komen...account aanmaken en dagen aftellen...
Een wachttijd, maar misschien ook een minimaal aantal posts?

Alleen voor de actiefste gebruikers, dus vanaf minimaal (bv. 250) posts

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh