MSDOS Retro
Kenner
- Lid geworden
- apr 15, 2024
- My desktop system's name
- Xeon x5687
- My desktop's details
- Processor
- Intel Xeon x5687
- Mainboard
- HP Z400 6-DIMM Version
- Cooler
- Stock Performance cooler
- Memory
- 24GB (6x4GB)
- Graphics processor
- ATI Firepro 7000 (Barco MXRT7500 4GB)
- Display
- 3x HP Elitedisplay 243i
- SSD
- Bootdrive: Samsung 830 EVO 256GB / Backup Crucial MX500 1TB SATA & Lexar NM710 2TB NVMe
- Optical drive
- Stock HP
- Sound card
- Onboard
- Case
- HP Z400 Case
- Power supply
- Stock 475Watt
- Keyboard
- HP KU-0316
- Mouse
- Logitech M500
- Operating system
- Debian 12 KDE (X11 Plasma)
- Web browser
- Firefox / Opera
- Miscellaneous
- Mijn main systeem.
- Internet Connection
- ▼1 GBIT ▲1 GBIT
Voor de fanaten die veel bezig zijn in de retro scène:
Wat voor bezigheden had je vandaag aan je retro hard- en software?
Ik heb een beetje orde geschept in mijn RAM modules. Mijn vorige bak kon ze niet allemaal meer aan. Ik heb hier en daar nog wat rondslingeren, maar dat moet uiteindelijk ook netjes gesorteerd worden....
30 pins
72 pins Fastpage
72 Pins EDO Ram
SDRAM
DDR 1 t/m 3
Daarnaast wat oude PC's demonteren uit de P4 generatie. Ik heb er momenteel gewoon teveel. Mijn wens is eigenlijk een opstelling met tafels in L of U opstelling, en daar 3 tot 4 PC's op te zetten:
1. Main rig (Z400 met Debian 12)
2. Windows 7 PC
3. Mijn originele P200MMX van vroeger met WinME
4. Deze blijft vrij om wat te switchen tussen een 98, Win2000 en XP PC. Waarschijnlijk de P2, P3 Tualatin en Athlon XP
Alleen de main rig heeft een internet connectie. De rest blijft allemaal offline. Misschien dat deze 3 nog eens een LAN verbinding krijgen met elkaar.
Wat voor bezigheden had je vandaag aan je retro hard- en software?
Ik heb een beetje orde geschept in mijn RAM modules. Mijn vorige bak kon ze niet allemaal meer aan. Ik heb hier en daar nog wat rondslingeren, maar dat moet uiteindelijk ook netjes gesorteerd worden....
30 pins
72 pins Fastpage
72 Pins EDO Ram
SDRAM
DDR 1 t/m 3
Daarnaast wat oude PC's demonteren uit de P4 generatie. Ik heb er momenteel gewoon teveel. Mijn wens is eigenlijk een opstelling met tafels in L of U opstelling, en daar 3 tot 4 PC's op te zetten:
1. Main rig (Z400 met Debian 12)
2. Windows 7 PC
3. Mijn originele P200MMX van vroeger met WinME
4. Deze blijft vrij om wat te switchen tussen een 98, Win2000 en XP PC. Waarschijnlijk de P2, P3 Tualatin en Athlon XP
Alleen de main rig heeft een internet connectie. De rest blijft allemaal offline. Misschien dat deze 3 nog eens een LAN verbinding krijgen met elkaar.